איך ניצור הרגלי שינה בריאים

תוכן עניינים - מעל מה נדבר במאמר זה

הרגלי שינה טובים הם שם כולל לכל מה שעוזר לנו לקדם שינה טובה הן מבחינה איכותית והן מבחינה כמותית.  בואו ללמוד איך להקנות אותם לתינוקות שלכם.
הרגלי שינה בריאים

היות ומנגנוני השינה חשובים ומשלבים בתוכם מנגנונים אחרים (הורמונלי, קוגנטיבי) חשוב לאפשר לילדנו (וגם לנו כמובן) שינה טובה, ארוכה ואיכותית. לגילאים שונים יש המלצות שונות של ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות ותוכלו לראותם כאן, שינה איכותית יותר, תהיה גם שינה ארוכה יותר עוד לפני שחושבים להיעזר ביועצת שינה לתינוקות.

אז מהם הרגלי שינה (או בשמם המקצועי- הקשרי שינה) ?

הקשרי שינה הם כל האביזרים, אירועים, אנשים שעוזרים לנו להירדם ולישון טוב (או בכלל). אצל תינוקות, נראה בדר”כ הקשר שינה של בקבוק, מוצץ, הרדמה על הידיים או כדור פיזיו, אוכל, נוכחות הורה ועוד.

אז מה את אומרת ? אסור להיעזר בכל הדברים הללו?

לא, ההפך. כל הקשרי השינה בגיל הרך, מתחילים בגלל היעדר יכולת להירדם עצמאית או לחזור לישון עצמאית. תינוקות רכים שרק נולדו, תלויים בנו בכל פן התפתחותי… הם זקוקים לנו בכדי שנאכיל אותם, ננקה אותם, נרגיע אותם וגם… נרדים אותם.
יחד עם זאת, ככל שהם גדלים, הם רוכשים יכולות עצמאיות בתחומי ההתפתחות השונים -לומדים לאכול אוכל מוצק, לזחול, ללכת, למלמל ולדבר וכן, גם להירדם לבד ולישון שעות רצופות יותר ויותר.

איך אפשר לשנות את הקשרי השינה?

כדי לשנות את הקשרי השינה, עלינו להבין קודם כל מה הם ההקשרים אותם רגיל התינוק או הילד לקבל. לאחר מכן, נצטרך להוריד אותם בצורה הדרגתית (או שלא, תלוי בילד ובנו) ובמקביל, ללמד את התינוק להירדם בצורה עצמאית ללא כל אותם עזרים חיצונים.

האם זה יעבור לבד עם הגיל? הם לא יירדמו על הידיים גם בצבא, הרי.....

חלק מהקשרי השינה נעלמים מעצמם, חלקם אנחנו מורידים בגיל מבוגר יותר (כמו מוצץ למשל) ויחלק יכולים לשנות צורה ולהישאר עד גילאי בגרות .כבר נתקלתי בהורים עם הקשרי שינה שונים עבור עצמם (שבמקרה התנגשו עם הקשרי השינה של הילדים).
אז נכון, עוד לא ראיתי חייל שמפקדו הרדים אותו על הידיים בערב סיום הטירונות אבל בהחלט ראיתי הורים שלא מסוגלים להירדם ללא טלוויזיה דולקת ברקע, ילדים ומבוגרים שעדיין קמים באמצע הלילה כדי לשתות קצת מים.

אז מה כדאי לי לעשות כדי לוודא שאין הקשרי שינה?

לא נוכל להימנע מהקשרי שינה, הם הרי חלק טבעי משגרת הלילה ומטקס השינה, אבל בהחלט נוכל לשמור על מודעות גבוהה ולהבין שבסביבות גיל 6 חודשים, אפשר להתחיל להוריד את העזרה אותה אנחנו מגישים לילד. בטקס השינה נוכל להפריד את האוכל מהשינה ולתת האכלה אחרונה לפני המקלחת ולא לפני הכניסה במיטה, נוכל ללמד אותם להירדם במיטתם בלי מגע  ולקראת גיל 8 חודשים אפשר גם ללמדם לקחת מוצץ באופן עצמאי. על מנת ללמדם להירדם באופן עצמאי, תוכלו לפנות אלי ויחד נוכל לפתוח בתהליך. 

זקוקים להכוונה ראשונית?

מוזמנים להשאיר פרטים ואחזור אליכם לשיחת ייעוץ ראשונה ללא עלות!

חושב שהמאמר יכול לעזור למישהו שאתה מכיר ? מוזמן לשתף

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב whatsapp
וואצאפ
שיתוף ב email
אימייל

אולי יעניין אותך גם…

שעון חורף
ייעוץ שינה לתינוקות
רינת פרדו בלינקו

מעבר לשעון חורף

בשבועות האחרונים, אפשר היה לשים לב להחשכה הדרגתית לאורך שעות אחר הצהרים. הסתיו כבר כאן והחל מחודש ספטמבר, כל יום מחשיך מוקדם יותר. היום נעבור רשמית לשעון חורף ובשעה 02:00 לפנות בוקר, השעון יזוז שעה אחרת אחורה והשעה תהיה 01:00. על פניו, הרווחנו שעת שינה, אבל בפועל, כל מי שיש לו ילדים יודע שלא משנה לאיזה שעון נעבור, תמיד נפסיד שינה.

הרגלי שינה בריאים
ייעוץ שינה לתינוקות
רינת פרדו בלינקו

איך ניצור הרגלי שינה בריאים

הרגלי שינה טובים הם שם כולל לכל מה שעוזר לנו לקדם שינה טובה הן מבחינה איכותית והן מבחינה כמותית.  בואו ללמוד איך להקנות אותם לתינוקות שלכם.

מוזמנים ליצור קשר

מאמרים אחרונים

לקוחות ממליצים